Isnin, 13 Disember 2010

Diari hatiku ....ukhuwah..

Salam alaik...

Dear diari...

Semalam merupakan antara pengalaman terindah dalam hidupku menyaksikan abang saudaraku (sebelah ayah) bertunang...Hmm..dan paling menyeronokkan apabia aku terpaksa menjadi juru gambarnya...hehehhe...walaupun aku ada penyakit darah gemuruh, terpaksa ku gagahkan jua demi abang saudaraku yang sorang ni...

Isy2...bayangkan...sudah berapa lama dalam hidupku kami tidak pernah bertegur sapa...tetapi disebabkan majlis ini, akhirnya terbuka jua mulutku untuk memulakan bicara....mungkin aku terkenang kisah lama..teruk di buli oleh manusia yang sorang ni...hehhe...

Namun semalam, terkeluar kata-kata keramat daripada mulutku ini..wah..dah besar da hafiz....dah nak jadi tunang orang....bila nak kahwin?...hehehe..sejak bila aku jadi berani pun aku x pasti...

Di sebalik kejadian tersebut, terselit kesyukuran di dalam hatiku...lama sudah aku terfikir..bila lah agaknya kami akan bertegur sapa..mungkin disebabkan masing-masing sibuk ...maka kami sangat jarang bertemu.. bayangkan adik-beradiknya yang sembilan orang (akan masuk ke sepuluh x lama lagi) pun aku x ingat namanya....dasyat sungguh....aku pun x tahu macam mana boleh ramai sangat sedara aku dalam masa lima tahun kebelakangan ni...x lama lagi aku bakal dapat lagi 2 orang adik saudara...ya Allah..semua sekali lebih daripada 30 orang..moga aku boleh ingat setiap daripada mereka....

Pengalaman semalam memperlihatkan banyak perubahan pada abang aku tu...mungkin aku tidak pernah melihat beliau seperamah itu sebelum ini...dia semakin matang dan pandai mengambil hati...mungkin sudah terbiasa bergaul dengan bermacam orang...sikap pembulinya itu mungkin sudah hilang sedikit demi sedikit...ya ..masa telah mengubah segala-galanya...dan apabila dia menyebut namaku..ohh...rasa riang hatiku...melihat banyak perubahan positif dalam dirinya...

Teringat suatu masa dahulu..ketika kami sama-sama bermain ank patung, tidak sampai lima minit...beliau dah berjaya memasukkan tanga dan kepala patung ke dalam bajuku...isy..geramnya hanya Allah yang tahu..mjur ibunya ada di situ..jika tidak mahu sahaja aku ***** kepalanya.....Astaghfirullah al-'azim....istighfar banyak-banyak....macam2 lagi cerita kami berdua yang tidak dapat ku lupakan...tapi itu hal sewaktu kami masih kecil..belum matang..dan masih belum tahu mana satu baik dan mana satu yang buruk...

Walau apapun...abang..semoga ukhuwah kita kekal selamanya...semoga abang berbahagia dan berjaya melangsungkan hari bahagia bersama Kak Ani (i like her-so sporting) ...dan kekal hingga ke anak cucu..moga yang ini lah yang terakhir ye bang..hehehe..jangan tukar2 lagi ye....hihi..ukhuwah fillah abadan abada..




Tiada ulasan:

Catat Ulasan