Isnin, 6 Disember 2010

corat-coret...

salam alaik..

Hari ini aku berada di kampung halaman..
riang hatiku....akhirnya dapat bertemu ayah dan ibu...
semalam...aku berkenalan dengan seorang mat salleh...warga Australia..ketika dalam perjalanan pulang ke kampung..
Perkenalan yang singkat..hanya tidak sampai tiga jam di Selangor..membuatkan aku terfikir..

betapa selama ini ilmuku masih tidak cukup mengenai Islam..Malaysia...
'Alam' nama yang cukup indah...walaupun aku tidak fasih berbahasa Inggeris, tapi dia tidak jemu berbual dengan ku..kadang kala bahasa isyarat yang menjadi ganti interaksi kami...bimbang jika bercakap ibarat itik dan ayam...namun, aku kagum dengannya yang mempunyai pengetahuan luas tentang Islam..

mungkin beliau belum mengerti keadaan di Malaysia. Namun, sifat ingin tahunya amat kukagumi..hanya sahaja aku tidak mampu menjawab semua persoalan yang ditanyakan tentang tanah tumpah darahku ini...

kadangkala malu rasanya apabila aku teragak-agak untuk menjawab setiap persoalan yang dikemukakan..bukanlah susah sangat..cuma mungkin aku kurang membaca..

Mulai dari saat ini aku berazam untuk menambah ilmu tentang Islam dan tentang tanah airku yang tercinta...satu lagi..i should polish my english...sememangnya perkenalan singkat ini amat memberi makna dalam hidupku agar aku terus menimba ilmu dan lebih mengenal Penciptaku..
untuk saudara 'Alam'..terima kasih kerana menyedarkan saya tentang banyak perkara..may Allah bless u...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan