Jumaat, 17 Disember 2010

Maafkan aku..

Salam alaik...
inginku nukilkan...
                                                                   
Maafkan aku
andai aku menyakitimu
bukan bererti
aku bahagia selalu
terhiris pilu
terhimpit rindu

Tapi..
Janji Allah ku ingat selalu

Wanita-wanita yang keji adalah untuk laki-laki yang keji dan laki-laki yang keji adalah buat wanita-wanita yang keji (pula), dan wanita-wanita yang baik adalah untuk laki-laki yang baik dan laki-laki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula)    
                                                                                                                 Surah An-Nur ayat 26
demi mengharap janji
ku korbankan nafsu diri
dari memungkiri
agar tak tersisih dari
kasih Ilahi

maafkan aku
andai aku menolak cintamu
bukan bererti
meninggi diri
lalu ku lontar kau ke tepi

Hakikatnya
aku sepi sendiri
menangisi diri
biarkan diri terluka
terseksa

tapi..
aku perlu hindarkan diri
dari jadi
wanita fitnah lelaki
agar kau nanti
terpelihara dari ranjau duniawi
yang akan menggoncang
akal warasmu
agar kau bangkit menentang
musuh umat agama mu
menjadi kebanggaan
ibu bapamu
menggalas harapan
anak bangsamu
istimewa di sisi Rabbmu

Aku jua begitu
perlu memikul amanah
ibu dan ayah..
sebagai insan muslimah..

doaku agar kau
tidak lemah
dan goyah

maafkan aku..
jika aku membuatmu menanti
menunggu jawapan yang tak pasti
kerna telah tertulis sejak azali
jodoh..pertemuan..ajal..dan mati..

Tapi..
aku tak ingin
menyalahi fitrah insani
aku ingin dicintai
aku ingin disayangi
tapi bukan mudah untuk dimiliki
diusung ke sana ke mari

Islam
penyelesaian yang dicari
syariat jangan diingkari
adat boleh diimbangi

Agar penyatuan kekal abadi
dirahmati
duniawi dan ukhrawi..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan